Alice Meyer

Alla inlägg under augusti 2011

Av Alice - 25 augusti 2011 20:25

Facebook nu.

Av Alice - 17 augusti 2011 17:10

Okej, böcker får gå under rubriken skriva.

 

Ville bara tipsa om en jättebra serie; Guldkompassen-böckerna.

Den tredje boken är helt klart bäst. Den har jag läst ut nyligen och det är nog också bland de sorgligaste böckerna jag läst. Slutet var bäst och det var det som fick mig att älska de här böckerna bättre än alla andra. Det är ju såklart bra utan slutet också men...

Den är lite rörig men sluta inte att läsa för det.

Den handlar om olika saker och många olika personer men de s.k huvudpersonerna heter Lyra och Will.

Mysterier, vänskap, kärlek, ävertyr och en massa trubbel. Det är ganska mycket vetenskap också, men inte sånt som vi har. Den mesta vetenskapen handlar om Stoft. Lyra upptäcker snart att alla vuxna är rädda för Stoft. Men är det verkligen så farligt som alla tror att det är? Allt utspelar sig i olika världar och tillsammans med Will och Lyras diamon hittar de en kniv som kan göra öppningar mellan alla de tusen världar som universum har.

De råkar ut för ett riktigt problem som kan sätta hela universum i fara. Men inget av detta skulle förstås hänt om inte Lyra en dag bestämmde sig för att titta närare på sällskapsrummet på Jordan, och Will hade hittat katte vi det knappt synliga fönstret bakom avenboken.


OBS!!! Det här gäller inte alla, så ta inte illa upp ifall du inte passar in på beskrivningarna i det här inlägget! 


Asså vissa går på en bok och läser ett kapitel. Det tycker de är jättetråkigt och så slutar de läsa boken. GÖR ALDRIG SÅ! Man vet inte hur bra en bok är förrens man har läst hela.

Jag skulle inte ha läst serien om inte mamma hade sagt:

   "Du får 100:- om du läser alla tre böckerna på sommarlovet."

Jag tyckte vissa delar i böckerna var tråkiga men jag fortsatte ändå. Sen visade det ju sig att jag älskade dem, så snälla! döm inte en bok efter ett tråkigt kapitel.

Ibland känns det också ganska meninglöst att tipsa om böcker. I alla fall på en blogg eller något som Dayviews t. ex. (Det är en annan sak om man går fram och säger:

   "Här, ta och läs den här boken", o.s.v.)

Folk skriver/säger:

   "Visst, den är säkert bra...", och sen går de, utan att bry sig om att läsa boken.

Så den kan vara onödigt av mig att göra det här men:

Även om ni kanske inte skulle läsa dem, så skulle ni tycka om dem ifall ni gjorde det.

Av Alice - 17 augusti 2011 15:51

Hejhej! Har varit en vecka på Gotlands öskust i en liten stad som heter Ljugarn. Det var supermysigt där. Vi bodde på ett vandrarhem med 20 meter till en jättefin sandstrand och granne med en glasskiosk. 

Vi har varit i Visby på medeltidsvecka, och fått en guidad tur i Lummelundagrottan. Vi har ätit på massa små mysiga caféer och resturanger, badat i Östersjön bland höga vågor och klättrat på häftiga raukar. Jag och pappa har fiskat mycket och en dag hyrde vi cyklar och cyklade bland annat till raukarna som vi annars brukade åka bil till.

Det bästa var (tycker jag) när va badade bland vågorna och klättrade på raukarna. Man blev liksom så lungnad då. Och när vi badade... det var bara såå kul! Att låta vågorna skölja över en, flyta med den inått land och sedan känna motståndet när vågen gled tillbaka. Vi skulle egentligen åkt till Legoland men jag slår vad om att detta var tusen gånger bättre.


Har inte skrivit så mycket om detta men det var verkligen jättejättekul!!!   

Av Alice - 8 augusti 2011 14:48

Har varit på en jätterolig fotbollscup i Skara torsdag till fredag! Vi åkte i en buss tillsammans med några andra lag. Vi sov i en skola, i ett klassrum. Skolan låg jättenära ett badhus så där var vi lite en kväll. På fredagen spelade vi tre matcher. Vi vann en så vi kom till B-slutspel. Sen på fredagkvällen blev jag sjuk för vi spelade en match i ösregn och det var jättekallt. Men jag fick panodiltabletter för nästa dag skulle vi ju till SKARASOMMARLAD!!! Det var superkul där och tabletten hjälpte jättebra, men på kvällen blev det värre. På söndagen hade jag lite feber så tränarna beslöt sig för att jag inte skulle spela. Men gissa vad... VI VANN B-FINALEN "FLICKOR 12"!!! Så det fanns inte tid att deppa över lite huvudvärk. På kvällen när jag kom hem var jag helt slut. jag fick sova hos mormor för min familj var på Tjörn och kom hem jättesent.


Trots min feber och min huvudvärk, och det dåliga vädret på fredagen var det den bästa helgen på hela sommaren, hitills... för en Gotlandsresa och ett sommarlovsparty väntar ju...    

Presentation


Jag heter Alice o är en tjej på 12 år som har två stora intressen. Jag älskar musik och att baka. Jag spelar piano, saxofon o sjunger.
Om ni vill ha tips på goa kakor eller helt enkelt bara vill läsa en blogg om en 12 årings liv så hej o välkommen!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards